Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

Οι εργατικοί αγώνες θα ανατρέψουν τη σύγχρονη σκλαβιά. Συμπαράσταση στους εργάτες της COSCO μέχρι τη νίκη !

Τις πρώτες επιτυχίες είχε ο αγώνας των εργαζομένων της COSCO, στο λιμάνι του Πειραιά.
Μέχρι το πρωί του Σαββάτου συνέχισαν να απέχουν από την εργασία τους, παρά την ολονύκτια προσπάθεια της εργοδοσίας να στήσει απεργοσπαστικό μηχανισμό, τις απειλές και τους εκβιασμούς.
Τελικά, μετά από συνάντηση που είχαν με τη διεύθυνση της εταιρείας, αποφάσισαν να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς δεσμεύτηκε για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αιτημάτων και ότι δεν θα κάνει καμιά απόλυση. Παράλληλα, εμφανίζονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν στην ίδρυση σωματείου και ήδη έχουν ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες.
                                              
       ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

Από νωρίς το πρωί της Παρασκευής οι εργαζόμενοι στην προβλήτα της Cosco ξεσηκώθηκαν ενάντια στον εργασιακό Μεσαίωνα που βιώνουν.
Πρόκειται για την πρώτη κινητοποίηση στην προβλήτα της Cosco, που ξεκίνησε όταν οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια αρνήθηκαν να βγουν από τον χώρο του terminal και η πρωινή βάρδια έμεινε απ’ έξω. Στο σημείο έφτασαν υπεύθυνοι της εταιρείας και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για τα αιτήματα που τέθηκαν.
(Αυτή είναι η είδηση όπως δημοσιεύτηκε 2 μέρες πριν από τα περισσότερα ΜΜΕ με πολλές περικοπές…)
Αρχικά οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν στάση εργασίας και συγκέντρωση θέτοντας αιτήματα για τις συνθήκες εργασίας. Λίγο αργότερα πραγματοποίησαν άτυπη συνέλευση και αποφάσισαν να συνεχίσουν την κινητοποίησή τους μέχρι τη Δευτέρα και να προχωρήσουν στη δημιουργία σωματείου.
Χαρακτηριστικό αίτημα των εργαζομένων είναι να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα καθώς μέχρι τώρα σε περίπτωση ατυχήματος μεταφέρονται τραυματίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα και δεν γίνεται δήλωση εργατικού ατυχήματος…
samaras-cosco
Τα αιτήματα των εργαζομένων
  • Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
  • Να αναγνωριστεί το επάγγελμα ως βαρύ και ανθυγιεινό.
  • Να αυξηθεί το ημερομίσθιο.
  •  Να αυξηθεί η «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα (ήταν 4 άτομα και μειώθηκε κατά ένα).
  •  Να πληρώνεται η καβοδεσία, οι υπερωρίες, τα Σαββατοκύριακα και οι αργίες.
  • Να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα γιατί αυτή τη στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με ΙΧ.
  • Να καταβληθεί ειδικό επίδομα στους εναερίτες.
  • Να δοθεί επίδομα επικινδυνότητας.
  • Να υπολογίζονται οι τριετίες.
  • Να φτιαχτεί επιτροπή εργαζόμενων που θα συζητάει τα προβλήματα στον χώρο.
  • Να υπάρξουν διαλείμματα μέσα στις βάρδιες
  • Να καταργηθούν τα 16ωρα εργασίας.
  • Να υπάρξει κανονισμός εργασίας.
  • Να καταβληθούν τα οφειλόμενα.

Υπενθυμίζουμε ότι ο πρωθυπουργός μέσα σ’ ένα χρόνο έχει επισκεφθεί τέσσερις φορές τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά, χωρίς ωστόσο να έχει επισκεφθεί ποτέ μέχρι σήμερα τον δημόσιο ΟΛΠ. Κατά την τελευταία του επίσκεψη τον Ιούνιο, μάλιστα,  έκανε λόγο για την περίφημη «ελληνοκινεζική συνεργασία, η οποία έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων», μίλησε για «στρατηγική σχέση, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει και φέρνει πολύ σημαντικά αποτελέσματα» και πρόσθεσε πως «τώρα μπορούμε να κοιτάζουμε στα μάτια το αύριο». Επίσης, ο κ. Σαμαράς είχε τονίσει ότι «οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες και αυτές θα οδηγήσουν, ανάμεσα στα άλλα, και σε αύξηση της απασχόλησης»…

 Η είδηση αποδίδεται αρκετά καλά αν λάβουμε υπόψιν πως αφορά εργαζομενους από 4 διαφορετικές εργολαβικές εταιρείες που εργάζονται στο ίδιο αφεντικό, τον Κινέζο διευθυντή της Cosco στην προβλήτα 1 του Πειραιά. Ο Σαμαράς διαφήμισε με κάθε τρόπο το ξεπούλημα στους Κινέζους προσπαθώντας έτσι να δώσει υποστήριξη σε κάθε καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων.

ΑΡΧΙΚΗ » 2013 » ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΙΟ – ΝΤΑΧΑΟΥ ΕΚΑΝΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ Η COSCO – ΑΠΟΛΥΟΥΝ ΟΠΟΙΟΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ! (ΠΡΙΝ, 2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2013)


Ομως στο λιμάνι κόλησαν, δεν συμφερει ούτε το Σαμαρά ούτε τους Κινέζους καμία σύγκρουση με τους εργαζόμενους. Αντίθετα, προσπαθούν με κάθε τρόπο να το περάσουν αναίμακτα, με χαμηλούς τόνους και να τελειώσουν την κατάσταση όσο γίνεται νωρίτερα. Ετσι, επιστρατεύτηκαν φασίστες, δημοσιοκάφροι  και ψέματα.

Την ώρα,  που συγκεκριμένος “παπαγάλος” υπάλληλος  εφοπλιστή “πανηγυρίζει” για την παρουσία χρυσαυγιτών στην Cosco- Αυτός είναι  μάλλον σε θέση από τα μέσα
να γνωρίζει,  πως οι διευθυντάδες εκεί έχουν προσλάβει χρυσαυγίτες για μπράβους τους και για να εκφοβίζουν τους εργάτες-οι συνθήκες δουλειάς σε αυτό το κάτεργο έχουν κυριολεκτικά “πνίξει” τους χαμηλόμισθους και διωκόμενους  εργάτες…
Ο “παπαγάλος” χτυπάει την ΟΜΥΛΕ, την Ένωση Λιμενεργατών και τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία.
…Μικρό το λιμάνι… 
Όμως, εμάς, εδώ, μας ενδιαφέρουν οι εργαζόμενοι και οι άθλιες και απαράδεκτες συνθήκες  εργασίας τους στο κάτεργο των Κινέζων ….
ΚΑΙ  έχει σημασία πως βρίσκονται έξω 7 βαπόρια και οι εργάτες του ΟΛΠ δεν πρόκειται να τα δεχτούν με τίποτα στην προβλήτα 1…
Επομένως,  η διεκδίκηση για ΣΣΕ και για Σωματείο έχει πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα.
Πρέπει βέβαια οι εργαζόμενοι να απομονώσουν τους φασίστες εκεί,  ΑΛΛΑ και τους…φασίστες
σε ελεγχόμενα ΜΜΕ , με αγώνα και μάχη δυνατή…
Όσο για τα ΜΑΤ πήγαν για… ύπνο….  Ενώ ορισμένοι λιμενικοί βρίσκονται επιτόπου μόνο για να διώχνουν τα φορτηγά, γιατί έχουν σταθμεύσει ήδη αρκετά και έχει δημιουργηθεί το…αδιαχώρητο…


Η ειδηση της τελευταίας στιγμής είναι πως έληξε η απεργία το μεσημέρι του Σαββάτου


Έληξε, το μεσημέρι του Σαββάτου,  η απεργία στην προβλήτα της Cosco μετά την δέσμευση της εργοδοσίας να ικανοποιήσει σημαντικά αιτήματα των εργαζόμενων.
Συμφωνήθηκε μεταξύ άλλων, η αναγνώριση του επαγγέλματος ως βαρύ και ανθυγιεινό και η έναρξη συζητήσεων για αυξήσεις στο ημερομίσθιο, από την Δευτέρα.
Για όσους δεν είναι αναγνωρισμένοι λιμενεργάτες συμφωνήθηκε να παρακολουθήσουν, μέχρι τον Σεπτέμβριο, επιμορφωτικά σεμινάρια, προκειμένου να πάρουν πιστοποίηση.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, για όλα τα θέματα που υπήρξε συμφωνία συντάχτηκε κείμενο με τη σύμφωνη γνώμη όλων των εμπλεκομένων.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις η απεργία σταμάτησε και από τις 12 το μεσημέρι ξεκίνησε να λειτουργεί και πάλι η προβλήτα της Cosco.

Χαρτιά, σεμινάρια, συζητήσεις, υποσχέσεις και λοιπές μπούρδες ! Οτι νάναι φτάνει να λειτουργήσει η προβλήτα !

Οι εργαζόμενοι το δεχτηκαν αφού η καρμανιόλα του μεροκάματου είναι αδυσώπητη και τα συνδικάτα είναι ανίκανα να δημιουργήσουν δομές οικονομικής  υποστήριξης του αγώνα.
Πρόκειται για εργαζόμενους που δουλεύουν ότι ώρα νάναι, όποτε θέλουν τα αφεντικά, με ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα, συχνά απλήρωτοι και ειδικώτερα από έναν εργολάβο που χρωστάει μήνες αποδοχών.
Λεπτομέρειες στο παρακάτω που είναι κείμενα κάποιων εργαζομένων εκεί


Περιμένεις όλη μέρα να σε πάρουν τηλέφωνο για να κάνεις βάρδια.
Δεν ξέρεις αν θα κάνεις ή ποιά ώρα θα είναι, αλλά η απαίτηση είναι να είσαι εκεί σε 1-2 ώρες απ’ την ώρα που θα χτυπήσει το τηλέφωνο. 
Μπορεί να περάσουν μέρες για να χτυπήσει το τηλέφωνο, αλλά εσύ είναι συνδεδεμένος 24/7/365.
Αν ζητήσεις να μην κάνεις βάρδια στην γιορτή του παιδιού σου ή για να πας διακοπές, θα αργήσεις να ξαναπάρεις μεροκάματο ώστε να εκπαιδευτείς στο ότι “δεν αρνούμαστε ποτέ να πάμε σε βάρδια μόλις μας καλέσουν”.
Πάνω στην γέφυρα, όταν έχει δουλειά -που πάντα έχει-, έχεις το μπουκαλάκι μαζί σου. Για να ουρείς καθώς δεν επιτρέπεται να σταματήσει η ροή της δουλειάς για να κάνεις την ανάγκη σου.
Όποιος γουστάρει αυτές τις συνθήκες ας σηκώσει το χέρι του.


Ωραία, αφού υπάρχουν νόμοι, γιατί να μην τηρηθούν και να πρέπει ο εργαζόμενος να ψάχνει για καινούριο εργοδότη;
- 16 ώρες!
- να χειρίζεσαι με ακρίβεια τεράστια μηχανήματα!
- να εργάζεσαι συχνά σε ύψη που πολλοί ζαλίζονται και μόνο όταν τα βλέπουν πατώντας πάνω στη γη!
- 7-6 ημέρες την εβδομάδα!
- τη δουλειά των 4-5 να την κάνουν τρεις!
- δουλεία με πολλές υπερωρίες και χωρίς αργίες!
- Να σου χρωστούν και δεδουλευμένα από πάνω!
- κι όταν συμβεί το ατύχημα, γιατί κάτω από αυτές τις συνθήκες το μόνο σίγουρο είναι πως θα συμβεί, να σε βγάζουνε στη ζούλα με ΙΧ για να σε νοσηλεύσουν σε ένα από τα κατεστραμμένα Δημόσια Νοσοκομεία και η λέξη αποζημίωση να είναι άγνωστη;
Αλήθεια αυτό το μέλλον ονειρεύεστε για τα παιδιά σας;
Αυτό ονειρεύεστε για την Ελλάδα;
Τι θα είναι οι Ελληνες του μέλλοντος δηλαδή; Υπηρέτες, λακέδες και σκλάβοι; Και για τα κορίτσια μας/σας…έχετε μήπως να προτείνετε κάτι;
ΣΑΚΟΥΛΑ κανείς έχει;!;!;

και αλλού εκ μεταφοράς….

..Πιστεύω ότι θα έπρεπε να εστιάσετε στα αιτήματα των εργαζομένων και να μην εικάζετε,αλλά να τεκμηριώνετε τις απόψεις σας* και να μη κουράζετε τους συμμετέχοντες με τις επιθέσεις του ενός στον άλλο για κομματικούς,συνδικαλιστικούς,προσωπικούς,συντεχνιακούς κλπ. λόγους,διότι καθόλου δεν ενδιαφέρουν αυτούς που απεργούν για να βελτιώσουν τις συνθήκες της καθημερινής τους εργασίας *(βέβαια πώς να γίνει αυτό,όταν κάποιοι κ.κ. “ξέρω-μπορώ-λύνω-και-δένω-τα-πάντα”,αναφέρονται σε τεχνικά θέματα χωρίς να έχουν ορθή γνώση του αντικειμένου,π.χ. τη καβοδεσία που αναφέρθηκε,θεωρώντας ότι το να δέσεις/λύσεις ένα πλοίο 350-400 μέτρων σε μήκος και 45-50 σε πλάτος και να τραβάς “πνιγμένο” κάβο -μουλιασμένο από το νερό-,είναι σα να δένεις τη πλαστική βάρκα μικρού παιδιού σε μπανιέρα…).
Θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω ότι εργάζομαι στο τμήμα του λιμανιού του Νέου Ικονίου (προβλήτες 2 & 3) που εκμεταλλεύεται η Κώσκο από το 2010,σε συγκεκριμένο πόστο,που για ευνόητους δε μπορώ να αναφέρω και θα επιθυμούσα να το σεβαστείτε.
Οφείλω να διορθώσω κάποιες ανακρίβειες που έχουν αναφερθεί,π.χ. ο χειριστής Γ/Γ είναι ένας και μοναδικός (παρεπιπτόντως,ελάτε να δείτε πόσο ωραίο και εύκολο είναι να προσπαθείς να “πιάσεις κουτί” από 50-70 μέτρα ύψος και να το εναποθέσεις σε καρότσα νταλίκας,όλα αυτά με Ν/Δ 6-8 μποφώρ αφού τα “ασφαλιστικά” έχουν απενεργοποιθεί για να μη σταματάει η παραγωγή! και έπειτα συζητάμε για χειριστήρια κλπ.),αλλά για να πραγματοποιηθεί η (ομαλή) διαδικασία φορτοεκφόρτωσης των containers σε/από ένα πλοίο,απαιτείται η συνεργασία της εργατικής ομάδας (αίτημα από 4 άτομα σήμερα σε 5 *ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ 3 ΣΕ 5 ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ*),που αποτελεί την επωνομαζόμενη “πόστα”,καθώς και του σημειωτή & των οδηγών νταλικών,του κέντρου συντονισμού,των χειριστών μηχανημάτων στοιβασίας (RTG/RMG/ΩΣΜΕ/5άτονο κλπ.). Συνεπώς αναφερόμαστε α)σε μία ομάδα 6 ατόμων/βάρδια,που βρίσκεται σταθερά στον περιβάλλοντα χώρο της Γ/Γ και τον αμόδιο χώρο εργασίας αυτής στο πλοίο (αμπάρι) και β) των οδηγών/χειριστών που αντιστοιχούν σε αυτή,αλλά -κατά κανόνα- σε περισσότερες Γ/Γ’ς (σσσσσσςςςςςςςςς…Αγγλική γενική κτητική το ‘ς,για να γουστάρουμε).
Εφόσον,λοιπόν,”μπήκα στο χορό και πρέπει να χορέψω”,να σας ενημερώσω ότι :
1)Οι συνθήκες εργασίας,που αφορούν -ΚΑΘΑΡΑ- στο τεχνικό κομμάτι,είναι ελλιπείς και επιδέχονται μεγάλης βελτίωσης.
Τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού-υλικών που είναι αρμοδιότητα του διαχειριστή -βλ. ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ PORT- (π.χ. “κλουβιά”,ζώνες εργασίας,ιμάντες ασφαλείας κλπ. για τους εναερίτες),όσο και εμπειρίας (είναι αδιανόητο κάποιος εργάτης με ολιγόμηνη εμπειρία,να αναλάβει χρέη “κουμάντου”,δηλ. ενός συνοθυλεύματος “εναερίτη-λασέρη-καβοδέτη-γνώστη των μυστικών της δουλειάς” και βρίσκεται όλη τη βάρδια πάνω στο πλοίο) που είναι αρμοδιότητα του εκάστοτε εργολάβου (υποεργολάβος χαραμοφάης –υπό- της ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ PORT) στον οποίο ανήκει μέρος της πόστας σε μία Γ/Γ κατά τη διάρκεια μίας βάρδιας (συνήθως της εργατικής ομάδας και Χ αριθμού οδηγών νταλικών ή χειριστών μηχ/των).
2)Όντως,μέχρι πρότινος (και ακόμη ισχύει για ορισμένους,ίσως τους περισσότερους που εργάζονται σε πόστες) το ένσημο για την 8ωρη βάρδια δεν ανήκε στην κατηγορία των βαρέων,κάτι που όπως αντιλαμβάνεστε,είναι αδιανόητο,έτσι λοιπόν με αυτό το αίτημα απαιτείται και η καταβολή δεδουλευμένων (μετατροπή ενσήμων από ανειδίκευτου εργάτη σε βαρέα).
3)Όντως,συμβαίνουν -σχεδόν- σε καθημερινή βάση ατυχήματα και η αντιμετώπιση/αντίδραση των υπευθύνων είναι από ανύπαρκτη εώς μηδενική,ΠΡΟΣΟΧΗ,δεν αναφέρομαι σε γρατζουνιές,αλλά σε πτώσεις,γλιστρήματα,σπασίματα,κατάγματα & ειδικές συνθήκες,π.χ. φορτοεκφόρτωση με “σύρματα” ή “συσκευή”,εξειδικευμένων φορτίων που αναφέρονται ως “υπερυψωμένα”.Τί να κάνουμε,νικητής είναι πάντα το σίδερο!
4)Όσον αφορά στις διπλοβάρδιες (συνεχόμενες 16 ώρες),τα δωδεκάωρα και τις “κόντρα” βάρδιες (π.χ. 07:00-15:00 & 23:00-07:00,δηλ. παύση 8 ωρών μεταξύ 2 μεροκάματων),τις αργίες,τις υπερωρίες (Σαβ/κο, 1,25% , 1,75% ,βραδυνά,δύο 8ωρα μέσα στο ίδιο 24ωρο κλπ.),δεν υπάρχουν οι νομοθετημένες απολαβές.
5)Στο αίτημα της αύξησης ημερομισθίου,απλά θα αναφέρω ότι -πέρα από το πέρασμα των χρόνων-,όταν η στοχοθεσία μίας εταιρείας καταφέρνει να επιτευχθεί (και υπερκεραστεί) μέσα στο επιθυμητό χρονικό όριο,καλό θα είναι όλοι οι συμμετέχοντες να “απολαμβάνουν τους κόπους τους” (διοίκηση,εργατικό δυναμικό,μέτοχοι),ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2013 η στοχοθεσία ήταν περί τα 2.480.000 τέυς και η χρονιά έκλεισε στα 2.540.000 τέυς.
6)Η δημιουργία κανονισμού εργασίας υφίσταται,αλλά δεν ΤΗΡΕΙΤΑΙ.
7)Η Συλ. Συμβ. Εργ. οφείλει να υπογραφεί και από τα δύο μέρη (εργοδότη-εργαζόμενο),ωστέ να καλυφθούν τα -εώς τώρα- κενά σε απολαβές,άδειες,ένσημα κλπ.
Εν κατακλείδι,οι εξελίξεις είχαν ως έναυσμα μία λάθος κουβέντα και το εννοώ,το καζάνι έβραζε και κάποιος “διευθύνων νους” (ως προς την ιεραρχία),αλλά καθόλου “ευθύνων νους”(ως προς τον επαγγελματισμό),απεκάλεσε “εργασιακό σκουπίδι” τον εργάτη (κατ’ ουσίαν,συνεργάτη του) που απαπαίτησε τα ένσημά του για προσωπική χρήση…..

Προφανώς και οι αφηγήσεις εργαζομένων εκεί είναι ειλικρινείς όσο και δυναμικές στην περιγραφή της κατάστασης. Σε όλους αυτούς η ντόπια χούντα λέει για σεμινάρια, συζητήσεις, μπούρδες και ανοησίες όταν καταστρατηγούνται θεσμικά και κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα σε ισχύ ακόμη, όπως η πληρωμή απολαβών και οι εργοδοτικές εισφορές.
 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου